Wydarzenia - 2013/2014

24 maja 2014 r. Klub "Karol" zorganizował wycieczkę na Halę Krupową. Uczestniczyły w niej dzieci z koła regionalnego i grupy papieskiej SP1 Wadowice. Pod przewodnictwem p. Bogusława Porzuczka wyruszyliśmy o 7.00 spod pływalni "Delfin" na podbój Beskidu Żywieckiego. Około godziny 8.00 ruszyliśmy na szlak z Osielca. Przy Kaplicy Matki Boskiej AK na Polanie Malinowe modliliśmy się za poległych partyzantów. Wśród pięknych widoków i niezapomnianych wrażeń (burzy) szybkim krokiem doszliśmy do Kaplicy Matki Bożej Opiekunki Turystów na Okrąglicy. To niezwykłe miejsce jest poświęcone ludziom gór, ich wędrówkom i pamięci o nich. A potem mieliśmy już z górki do samego schroniska na Hali Krupowej, gdzie po krótkim odpoczynku wszyscy zabrali się do przygotowywania ogniska. Po takim wysiłku upieczone kiełbaski smakowały wyśmienicie. Tego dnia zdobyliśmy jeszcze jeden szczyt: Jasną Górę, z której podziwialiśmy piękną panoramę Beskidu Małego (Groń Jana Pawła), Śląskiego, Żywieckiego, a Tatry widzieliśmy jak na dłoni. Potem w dobrych nastrojach wróciliśmy do schroniska. Następnego dnia po szybkim śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną szlakiem, którym kiedyś, w czasie swojej ostatniej przed konklawe wyprawy, wędrował Karol Wojtyła. W Skawicy uczestniczyliśmy w niedzielnej Mszy św., a po niej już czekał nas tylko powrót do domu.