SKKT - 2010/2011

W dniach 16-17 kwietnia 2011 r. członkowie SKKT z naszej szkoły i Klub Karol uczestniczyli wspólnie w wycieczce krajoznawczej przez wschodnią część Beskidu Małego tzw. Góry Zasolskie. Finałem wycieczki był udział w Mszy świętej na szczycie Gronia Jana Pawła II.

Wycieczkę rozpoczęliśmy przy najstarszej sztucznej zaporze w Polsce - w Porąbce. Po męczącym wyjściu na Żar czekało nas wiele atrakcji - zjazd kolejką grawitacyjną, pizza, zakup pamiątek i wspaniała panorama na Beskidy. Kolejno wędrowaliśmy przez Kiczerę, Przełęcz Isebnicką i Cisową Grapę. W pobliżu jej szczytu spotkaliśmy grupę zapaleńców z Forum Beskidu Małego ratującą od zniszczenia i zapomnienia resztki zabytkowego kamiennego szałasu pasterskiego. Następnie przez Kocierz, Przełęcz Kocierską i Potrójną dotarliśmy do prywatnego schronisk "Na samiutkim szczycie Potrójnej". Po kolacji odbył się konkurs krajoznawczy, który przygotowali starsi uczestniczy wycieczki z Klubu Karol. Wygrał drużyna w składzie: Joanna Hankus, Adrian Skowron, Jakub Wilk. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali drobne upominki. Była też nagroda dla najmłodszego uczestnika wycieczki Patrycji Porzuczek z klasy Ib. Resztę wieczoru spędziliśmy na zabawach i przygotowaniu palmy na mszę na Groń.

Drugiego dnia wędrowaliśmy grzbietem Beskidu Małego w kierunku Leskowca. Rajd zakończyliśmy na Groniu Jana Pawła II, gdzie wzięliśmy udział we Mszy w niedzielę palmową. Nasza palma wzięła również udział, w zorganizowanym przez opiekunów kaplicy, Konkursie Palm Wielkanocnych. Nagrodami były książki z nauczaniem Jana Pawła II.