Od kilku miesięcy w naszej szkole mówi się o TIKu, nauczyciele i uczniowie więcej uwagi poświęcają zagadnieniom związanym z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.
Pierwsze punkty naszego Kodeksu 2.0 dotyczyły przede wszystkim nauczycieli. Mieli częściej wykorzystywać w czasie lekcji komputery, starać się kontaktować z uczniami drogą elektroniczną. Jak im to wychodzi? Oto niektóre z ostatnich działań w klasach:
- W klasach pierwszych uczniowie przygotowują w sali komputerowej laurki na Dzień Matki. Pierwszą stronę rysują w programie Paint, życzenia piszą w edytorze tekstu MS Word. Przy wydruku oczywiście pomoże im pani wychowawczyni.
- Klasy drugie odbyły szkolenie w Internetowym Centrum Informacji Multimedialnym. Dzieci poznały adresy ciekawych stron edukacyjnych, nauczyły się poruszania po stronie internetowej szkoły (znalazły się osoby, które do tej pory na nią nie zaglądały, bardzo nieładnie!).
- Trzecioklasiści ćwiczą swoje umiejętności informatyczne na kółku komputerowym. Dużym powodzeniem cieszą się zajęcia z tworzenia animacji w programie Logomocja.
- Klasa 4a ma powód do dumy. Ich wychowawca - nauczyciel historii - prawie każdą lekcję uatrakcyjnia prezentacjami multimedialnymi.
- Piątoklasiści nie muszę się martwić, gdy w domu okaże się, że skończył się im tusz w drukarce. Wypracowania mogą przesłać swojej polonistce mailem.
- Uczniowie klasy 6c musieli przeprowadzić ankiety na temat korzystania z komputerów i Internetu. Prezentacja wyników nie była jednak łatwa, gdyż ta praca została im zadana z języka angielskiego!