SKKT - 2015/2016

W dniach 19-20 lutego 2016 r. Klub "Karol" z Wadowic zorganizował wycieczkę do źrodeł Wisły w Beskid Śląski. Wzięło w niej udział 13 członków SKKT z naszej szkoły, trzech absolwentów oraz kilku opiekunów, którym serdecznie dziękujemy za pomoc.
Impreza zaczęła się w piątek popołudniu wyjazdem spod basenu w Wadowicach do uzdrowiska Wisła. Na miejsce startu wycieczki pieszej - Wisła Czarne - dotarliśmy późnym wieczorem. Po okołu 2,5 h nocnego marszu w bardzo trudnych zimowych warunkach dotarliśmy na Polanę Przysłop pod Baranią Górą, gdzie zatrzymaliśmy się na nocleg w schronisku PTTK. Mimo dużego zmęczenie nikt nie położył się spać przed północą. Było wesoło, choć może trochę za głośno.
Rankiem, po sytym śniadaniu, ruszyliśmy w górę na szczyt Baraniej Góry. Pogoda się ustablizowała, przestał padać śnieg. W drodze na szczyt mijaliśmy rezerwat przyrody chroniący źródła Wisły tzw. wykapy Wisełki. Niestety, mgła uniemożliwiła nam podziwianie panoramy z wieży znajdującej się na wierzchołku Baraniej Góry. Po odpoczynku ruszyliśmy wzdłuż potoku Biała Wisełka do Wisły Czarne. Początek zejścia był przyjemny, można było nawet miejscami pozjeżdżać na jabłuszkach. Później było coraz bardziej mokro i ślisko. Pod koniec zejścia minęliśmy przepiękny wodospad "Kaskady Rodła". W dolinie wspięliśmy się na koronę zapory na Jeziorze Czerniańskim, skąd mogliśmy podziwiać panoramę na Zadni Groń z Zameczkiem Prezydenckim. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzenie "Galerii Trofeów" Adama Małysza w centrum Wisły. Wszystkim wycieczka się podobała i już nie mogą doczekać się następnej.